Forum strona rinc'a bpm Strona Główna strona rinc'a bpm
Tu znajdziecie wszystkie moje prace o RPG i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Garść atutów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum strona rinc'a bpm Strona Główna -> D&D
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rincewind bpm
Pan i Władca



Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:08, 14 Gru 2005    Temat postu: Garść atutów

Garść nowych atutów

Muśnięcie
Potrafisz wyprowadzać specjalne ataki, które prawie na pewno trafią wroga, za to zadadzą mniej obrażeń.
Warunki wstępne: Zr 13+
Korzyści: Przed wykonaniem testu ataku bronią lekką lub jednoręczną możesz postanowić dodać jakąś liczbę od twojej premii do ataku. Liczba ta nie może przekraczać: twojej bazowej premii do ataku, 5 ani odpowiedniej liczby, w zależności od obrażeń broni, jaką walczysz.
1- 0
K2- 0
K3- 1
K4-1
K6- 2
K8-3
K10- 4
K12- 5
K20- 8
Liczba ta jest zmodyfikowana przez atuty i premie do obrażeń (np. z usprawnienia, z siły, z atutu „specjalizacja w broni”). Tę liczbę, którą dodałeś do ataku, odejmujesz od obrażeń, jakie zadasz w przypadku trafienia. Liczba obrażeń może spaść do zera(ale nie poniżej), ale trafienie wciąż się liczy (więc np. wróg musi znieść truciznę, którą miałeś na ostrzu).

Poprawione muśnięcie
Jesteś mistrzem w zadawaniu specjalnych ciosów, nie raniących tak bardzo ale prawie zawsze trafiających wroga.
Warunki wstępne: bazowa premia do ataku 6+, Zr 15
Korzyści: Przy wykonywaniu muskających ataków nie obowiązuje już limit 5.

Krytyczny atak
Potrafisz zaryzykować i uderzyć w szczególnie wrażliwe miejsce. Szansa na trafienie jest trudna, ale ewentualny udany atak ma duże szanse na trafienie krytyczne.
Warunki wstępne: Poprawione Trafienie krytyczne, Bazowa premia do ataków 10+
Korzyści: Potrafisz atakować specjalnymi ciosami. Odejmij 10X od testu ataku. Atak ten ma podwojony zasięg zagrożenia. Pamiętaj, ze dwa podwojenia to potrojenie itd.

Poznanie dobra i zła
Potrafisz rozpoznawać dobro i zło roztropniej niż najwięksi mędrcy- bo wskazuje ci je bóstwo.
Warunki wstępne: Bóstwo opiekuńcze, rzt 15+, 5 poziom
Korzyści: Potrafisz 1 raz na poziom na dzień używać czaropodobnej zdolności poznanie dobra/ zła (działa jak te dwa czary rzucone na raz przez kapłana na poziomie równym twojemu, dobre poświaty „święcą się”, a złe wydają się w twoich oczach ciemne.)Możesz też zużyć 3 dzienne użycia tej zdolności, aby przewidzieć, czy dowolny czyn (który znasz), jest dobry, zły czy neutralny (nie na zasadzie: „czy ten nieznajomy planuje coś dobrego/ złego?”, ale „czy otworzenie tego grobowca będzie dobre/ złe?”

Pewny ukradkowy atak
Umiesz wykonywać swoje ukradkowe ataki w specjalny sposób: nie zabijesz w ten sposób istoty znacznie potężnej, ale nie ryzykujesz, ze słaba ofiara dzięki szczęściu go przeżyje.
Warunki wstępne: Ukradkowy atak +3k6
Korzyści: Jeżeli wykonujesz ukradkowy atak możesz przed rzutem na obrażenia zadecydować, że twoje ukradkowe ataki zamiast rezultatu rzutów zadadzą obrażenia równe 2.5 na każdą kość k6 (zaokrąglane w dół), jaką byś rzucał.

Kuglarz
Mimo twojego znacznego postępu w sztuce magii, nadaj uwielbiasz wykonywać proste magiczne sztuczki.
Warunki wstępne: poziom czarującego 5+
Korzyści: Możesz używać zdolności czaropodobnej „kuglarstwo” na życzenie jak zaklinacz o twoim poziomie czarującego.

Podstawowe manewry bojowe
Podczas swojego szkolenia nauczyłeś się korzystać z wielu sztuczek.
Warunki: Bazowa premia do ataku 6+, S 13+, Zr 13+
Korzyści: Możesz używać atutów muśnięcie, wyspecjalizowanie i potężny atak, ale limit wynosi 2, a nie 5.

Mam nadzieję, że te atuty pomogą wam w sesjach. Oczywiście czekam na krytykę i ewentualne wasze atuty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kruk
Tuppe



Dołączył: 27 Gru 2005
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pod Zalanym Smokiem

PostWysłany: Wto 11:42, 27 Gru 2005    Temat postu: Re: Garść atutów

rincewind bpm napisał:
Garść nowych atutów
Krytyczny atak
(...) Odejmij 10X od testu ataku. (...)

Pewnie literówka, no ale warto poprawić bo w tej chwili nie wiadomo co to jest - 10? 10+? Poza tym warto się jednak zastanowić nad tym atutem, bo na wyższych poziomach -10 do ataku to wcale nie tak dużo, a zwiększenie krytyka zawsze jest mile widziane. Myślę, że trzeba też wyraźnie zaznaczyć z czym się to podwojenie kumuluje a z czym nie, choć skoro w wymaganiach jest poprawiony krytyk, to wynika że z nim się kumuluje, pozostaje nam jeszcze właściwość broni OSTROŚĆ i może jakieś czary... Trzeba też chyba zaznaczyć, że ten atut dotyczy tylko tych broni, dla których postać ma już poprawiony krytyk i można atut wybierać wiele razy, za każdym razem dla innej broni...

rincewind bpm napisał:

Pewny ukradkowy atak

Hmm... dość kontrowersyjny atut Wink bo takie coś to o ile się nie mylę jedna z opcjonalnych zasad :-) Poza tym dlaczego (fabularnie) miałoby takie uśrednianie dotyczyć tylko ukradkowych? Moim zdaniem lekko dziwne (co nie znaczy że nie przydatne)...

rincewind bpm napisał:

Kuglarz
Mimo twojego znacznego postępu w sztuce magii, nadaj uwielbiasz wykonywać proste magiczne sztuczki.
Warunki wstępne: poziom czarującego 5+
Korzyści: Możesz używać zdolności czaropodobnej „kuglarstwo” na życzenie jak zaklinacz o twoim poziomie czarującego.

Moim zdaniem stanowczo za słabe, rozumiem aspekty fabularne, ale jednak równowaga powinna być zachowana, a z punktu widzenia mechaniki po co komu sztuczki na 5+ poziomie?

rincewind bpm napisał:

Podstawowe manewry bojowe
Podczas swojego szkolenia nauczyłeś się korzystać z wielu sztuczek.
Warunki: Bazowa premia do ataku 6+, S 13+, Zr 13+
Korzyści: Możesz używać atutów muśnięcie, wyspecjalizowanie i potężny atak, ale limit wynosi 2, a nie 5.


Mam mieszane uczucia co do tego atutu Confused
Dla postaci gracza niewiele on raczej wnosi, bo wspomniane atuty są przede wszystkim brane po to, by móc wziąć kolejne z drzewka atutów (rozszczepienia, wirujący atak itp.). Jeśli miałyby to umożliwiać, byłyby za silne...
Dla bohaterów niezależnych wydają się bardzo ciekawym urozmaiceniem i ogólnie podoba mi się taki pomysł urozmaicenia walki, bo wnosi on coś więcej do zwykłego k20+atak, ale wymagania mówią, że najwcześniej wojownik 6 poziomu może je wziąć, a taka postać to już raczej nie jest przeciętny eNPeC... Ale sam nie wiem. Jak już wspomniałem pomysł dobry, ale nie wiem na ile był testowany. Takie pozornie świetne rozwiazania mogą czasami nieźle namieszać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rincewind bpm
Pan i Władca



Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:37, 27 Gru 2005    Temat postu:

1. To jest dokładnie 10X- X może przyjąć różne wartości, naprzykład 1, 2 czy 3 dając kary w postaci -10, -20 i -30. A kara -10 za podwojenie krytyka (pamiętając, że nie podwojenia "kumulują" się w inny sposób- dwa podwoejenia to potrojenie, więc naprzykład dla długiego miecza za karę -10 zyskasz tylko 2 cyfry) nie jest zbyt duża, IMO.
2. Co do Pewnego Ukradkowego Ataku- cóż, jednak ukradkowy atak ma tą cechę, że możesz bardzo dokładnie wymierzyć, czyż nie? i zamiast walić naprzykład w serce, gdzie możesz zadać duuuże obrażenia, ale też chybić, można walnąć w mniej "krytyczne" punkty, zadając średnie obrażenia, ale za to pewne.
3. Kuglarstwo non stop jest bardzo przydatne, a na niższych poziomach byłoby wręcz za mocne IMO. To czar o bardzo wielu zastosowaniach.
4. Poprawione manewry bojowe- cóż, z punktu widzenia "drzewek" rzeczywiście nie jest aż takie przydatne. Z punktu widzenia samej walki, jest całkiem przydatne. Gdyby miał niższe wymagania, to byłby de facto ldużo lepszy, niż 3 atuty "samodzielne"- muśnięcie, wyspecjalizowanie i potęzny atak. Zauważ, że one maja równiez ograniczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum strona rinc'a bpm Strona Główna -> D&D Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin